مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 شهریور 1402 ساعت 06:002023-09-19اقتصادي

مردم تلفات مشکوک پرندگان را به نزدیکترین واحد دامپزشکی اطلاع دهند


مدیرکل دامپزشکی لرستان از مردم خواست هرگونه تلفات مشکوک پرندگان را به نزدیکترین واحد دامپزشکی اطلاع دهند و گفت: این استان ظرف دو سال اخیر جزو استان های پاک در خصوص شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان بوده است.

- مصطفی زبردست در گفت وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه در آستانه فصل پاییز و به دنبال کوچ پرندگان مهاجر آبزی از کشورهای هم مرز احتمال شیوع برخی بیماری ها از جمله آنفولانزای فوق حاد پرندگان وجود دارد، عنوان کرد: در آستانه فصل پاییز احتمال شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان با بیش از 30 اکوسیستم مقصد پرندگان مهاجر آبزی وجود دارد.

وی بیان کرد: با توجه به تغییراتی که در ساختار و بدنه ویروس اتفاق می افتد، امکان سرایت این بیماری به سایر پرندگان اهلی و صنعتی وجود دارد.

مدیرکل دامپزشکی لرستان گفت: آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان علاوه بر مشکلات بهداشتی، مشکلات اقتصادی را هم در صورت شیوع بیماری را هم به دنبال دارد.

زبردست با اشاره به اینکه آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان زیرساخت های صنعت طیور را با چالش مواجه می کند، اظهار کرد: در این میان و با توجه به تغییر ساختار ویروس ظرف چند سال اخیر امکان شیوع بیماری به جوامع انسانی هم وجود دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مردم تلفات مشکوک پرندگان را به نزدیکترین واحد دامپزشکی اطلاع دهند

مردم تلفات مشکوک پرندگان را به نزدیکترین واحد دامپزشکی اطلاع دهند