مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 شهریور 1402 ساعت 10:402023-08-24بين الملل

اعتراف آمریکا به وابستگی به اورانیوم روسیه


دو مقام آمریکایی تاکید کردند، کنار گذاشتن اورانیوم روسیه به عنوان یک تامین کننده قابل اعتماد سوخت رآکتورهای هسته ای با وجود تحریم ها علیه این کشور غیرممکن است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از بلومبرگ،  پرانایا وادی، مشاور کاخ سفید در امور هسته ای و کارن فیلی، مدیر عامل شرکت آمریکایی اورنکو به تازگی از تصمیم واشنگتن برای افزایش تولید اورانیوم غنی شده با بالا بردن ظرفیت کارخانه اورنکو در ایالت نیومکزیکو آمریکا خبر داد.

وادی در این زمینه گفت: ما به دلیل اتکای بیش از حد به روسیه در زمینه سوخت هسته ای و نه تنها ما، بلکه تمام جهان هزینه ها را متحمل می شویم، به خصوص که روسیه طی سال ها ثابت کرده است که یک کشور قابل اعتماد در عرضه  سوخت هسته ای است، به ویژه که با وجود اعمال تحریم های گسترده غرب علیه روسیه، این کشور از هیچ یک از محصولات خود به عنوان سلاح استفاده نکرده است.

کارخانه اورنکو واقع در ایالت نیومکزیکو آمریکا، حدود یک سوم نیاز ایالات متحده به اورانیوم غنی شده را تامین می کند و اکنون این کشور می گوید که به دنبال افزایش 15 درصدی تولید آن است.

فیلی به نوبه خود با بیان اینکه توسعه ظرفیت نیروگاه اورنکو در سال 2027 تکمیل می شود، ادعا کرد، افزایش ظرفیت تولید در کارخانه آمریکایی علاوه بر افزایش توانایی این


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعتراف آمریکا به وابستگی به اورانیوم روسیه

اعتراف آمریکا به وابستگی به اورانیوم روسیه