مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 شهریور 1402 ساعت 17:302023-08-23سياسي

دقت 100 درصدی کشف تخلفات رانندگی با کمک هوش مصنوعی در کشور


دبیر ستاد توسعه فناوری های هوش مصنوعی و رباتیک در نشست خبری خود از برنامه ریزی برای تهیه زیرساخت های قانونی و فناورانه برای هوش مصنوعی و تعیین اولویت ها خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، در اولین روز از شهریور 1402، معاونت علمی و فناوری در ادامه سلسله نشست های خبری ستادهای توسعه اقتصاد دانش بنیان و توسعه فناوری، میزبان دبیر ستاد توسعه فناوری های هوش مصنوعی و رباتیک بود.

رشاد حسینی که دبیری این ستاد تازه تأسیس را بر عهده دارد به بیان برنامه ها و عملکرد ستاد در خصوص این فناوری نوظهور پرداخت.

تمرکز در تهیه زیرساخت در حوزه فناوری هوش مصنوعی دبیر ستاد توسعه فناوری های هوش مصنوعی و رباتیک اظهار کرد: ستاد ما یک ستاد تازه تأسیس بوده و تنها دو ماه از تأسیس آن در معاونت علمی و فناوری می گذرد.

مهم ترین وظیفه این ستاد توسعه علم و فناوری های مبتنی بر هوش مصنوعی در کشور خواهد بود.

وی تأکید داشت: وضعیت ایران در حوزه هوش مصنوعی در بخش علم و دانش مطلوب است، ولی در حوزه فناوری و محصولات مبتنی بر هوش مصنوعی رتبه چندان خوبی نداریم.

در حال حاضر رتبه علمی ایران در این حوزه حدود 15، اما رتبه فناوری در حدود 80 بوده و حتی در برخی از رنکینگ ها جایگاهی ندارد و لازمه بهبود آن افزایش زیرساخت های فناورانه در کشور است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دقت 100 درصدی کشف تخلفات رانندگی با کمک هوش مصنوعی در کشور

دقت 100 درصدی کشف تخلفات رانندگی با کمک هوش مصنوعی در کشور