مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 شهریور 1402 ساعت 11:352023-09-19اقتصادي

الزامات حفظ تجارت ایران با عراق


دبیر کل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق گفت: برای حفظ تجارت ایران و عراق در بلند مدت نیازمند آینده نگری هستیم تا بتوانیم خودمان را با شرایط آینده این بازار تطبیق دهیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، جهانبخش سنجابی شیرازی امروز در همایش راهکارهای توسعه تجارت پایدار ایران و عراق در افق 2025 که در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، گفت:  در همایش امروز می خواهیم آینده روابط تجاری ایران و عراق را در افق 2025 بسنجیم و جایگاه خودمان را در این بازار پیش بینی کنیم.

وی افزود: در حال حاضر تراز تجاری ما با عراق 10 میلیارد دلار است که 95 درصد آن به نفع ما است اما لازم است پیش بینی کنیم که با توجه به اتفاقات و رویدادها و اقدامات، وضعیت تجاری ما با عراق چگونه است.

دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق با اشاره به اهمیت تجارت ایران و عراق گفت: ما در این بازار لازم است خودمان را حفظ کنیم و لازم است با آینده نگری و برنامه ریزی پیش بینی های لازم برای حضور در این بازار را با توجه به رقبا داشته باشیم.

سنجابی شیرازی اظهار داشت : از هر 5 دلار صادرات ما یک دلار آن مربوط به صادرات به عراق است بنابراین اگر پیش بینی های لازم و آینده نگری برای آینده تجارت با عراق را نداشته باشیم و این بازار را از دست بدهیم یعنی 20 درصد تجارت را از دست می دهیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

الزامات حفظ تجارت ایران با عراق

الزامات حفظ تجارت ایران با عراق