مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 شهریور 1402 ساعت 07:552023-08-30اقتصادي

قیمت دستوری یکی از دلایل اصلی کمبود دارو در کشور است


معاون حقوقی انجمن داروسازان ایران با اشاره به ضرورت واقعی شدن قیمت دارو گفت: قیمت دستوری یکی از دلایل اصلی کمبود دارو در کشور است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، بهزاد محیط مافی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران در تبریز گفت: توزیع دارو با پلتفرم های مجازی بسیار خطرناک بوده و به زودی به یک معضل تبدیل خواهد شد.

رییس انجمن داروسازان آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه 1482 نفر داروساز در استان فعالیت می کنند، افزود: 826 داروخانه در سطح استان و 656 مسئول فنی داروخانه مجوز فعالیت دارند.

محیط مافی با بیان اینکه مصرف آنتی بیوتیک در کشور بالا است، گفت: مصرف آنتی بیوتیک در ایران نسبت به سایر کشورها بالا و حدود سه تا چهار برابر است.

وی سپس افزود: قبلاً به ازای هر 200 متر مجوز یک داروخانه صادر می شد و همچنین داروخانه های شبانه روزی باید از همدیگر یک کیلومتر فاصله داشتند ولی با ورود شورای رقابت این موضوعات حذف شد و هم اکنون شاهد ازدیاد داروخانه در بسیاری از مناطق شهر تبریز هستیم.

وی با تاکید بر اینکه حوزه سلامت حوزه رقابتی نیست، گفت: قیمت دارو به صورت دستوری توسط دولت کنترل می شود که باعث ایجاد مشکلات متعدد از جمله کمبود دارو در کشور شده است.

قیمت دارو واقعی نبوده و همین موضوع باعث عدم کنترل مصرف می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قیمت دستوری یکی از دلایل اصلی کمبود دارو در کشور است

قیمت دستوری یکی از دلایل اصلی کمبود دارو در کشور است