مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 شهریور 1402 ساعت 15:102023-09-05اجتماعي

وقتی«تمرچین»تجلی گاه وحدت اقوام و ادیان می شود/«حب الحسین یجمعنا»


امسال نیز اهل سنت، ارامنه و آشوریان آذربایجان غربی با ایجاد و راه اندازی موکب در مرز تمرچین و ارائه خدمات به زائران حسینی نشان دادند، - حسین (ع)؛ نامی فراتر از قومیت و دین و مذهب است.

خبرگزاری مهر - گروه استان ها: آذربایجان غربی یکی از استان هایی است که اهل سنت، مسیحیان ارامنه و آشوریان، این روزها بیش از هر زمان دیگری خود را در کنار شیعیان، وقف زائران اربعین کرده اند.

اربعین نماد وحدت امت اسلامی است و این مسئله در آذربایجان غربی دو سالی است که جلوه ای دیگر گرفته است و از سال گذشته که مرز تمرچین برای پیاده روی اربعین باز شده است، شیعه، اهل سنت و حتی مسیحی ها نیز در خدمات دهی به زوار امام حسین (ع) مشارکت دارند.

مسیحیان آشوری و ارامنه آذربایجان غربی به همراه اهل سنت این استان با حضور فعال در شهرستان مرزی پیرانشهر در روزهای منتهی به اربعین حسینی مشغول خدمت رسانی به زوار هستند تا جلوه های زیبایی از وحدت، مودت و دوستی را به جهانیان مخابره کنند.

برپایی بزرگترین موکب عشایر اهل سنت به همراه موکب ارامنه و آشوریان در پایانه مرزی تمرچین جلوه زیبایی از ارادت اقلیت های دینی آذربایجان غربی به ابا عبد الله الحسین (ع) است آنها سال گذشته نیز به میزبانی از زائران اربعین پرداختند و مهر خود را به دلدادگان امام حسین (ع) نشان دادند و این بار نیز ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وقتی«تمرچین»تجلی گاه وحدت اقوام و ادیان می شود/«حب الحسین یجمعنا»

وقتی«تمرچین»تجلی گاه وحدت اقوام و ادیان می شود/«حب الحسین یجمعنا»