مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 شهریور 1402 ساعت 18:352023-09-12اقتصادي

24 میلیون نفر دیگر در جهان در معرض بحران گرسنگی قرار گرفتند


برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل متحد اعلام کرد که ممکن است طی 12 ماه پیش رو، 24 میلیون نفر دیگر در دنیا، در معرض بحران گرسنگی قرار بگیرند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از شهاب نیوز، برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل متحد ضمن اعلام کاهش شدید جیره های غذایی اختصاص داده شده به برنامه های گوناگون این سازمان، نسبت به سوء تغذیه 24 میلیون نفر دیگر و افزایش 50 درصدی آمار افراد در معرض سوء تغذیه در یک سال پیش رو هشدار داد.

این سازمان تاکید کرد که در اتفاقی بی سابقه، بیش از 60 درصد از منابع مالی این سازمان کاهش پیدا کرده و برای نخستین بار در عین افزایش روزافزون نیازهای جهانی، مشارکت های بین المللی در تامین مالی برنامه جهانی غذا کاهش یافته است.

کارشناسان برنامه جهانی غذا برآورد کرده اند که به ازای یک درصد کاهش کمک های مالی به برنامه جهانی غذا، بیش از 400 هزار نفر در معرض سوء تغذیه قرار خواهند گرفت.

سیدنی مک کین، رییس اجرایی برنامه جهانی غذا با اشاره به ضرورت تامین مالی این برنامه، عدم پشتیبانی از این سازمان را موجب افزایش نزاع، تنش و گرسنگی در جهان دانست.

بر اساس آمارهای برنامه جهانی غذا، 345 میلیون نفر در اقصی نقاط جهان، در گرسنگی کامل به سر می برند و 40 میلیون نفر نیز در سطح اضطراری گرسنگی و مرگ قرار دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

24 میلیون نفر دیگر در جهان در معرض بحران گرسنگی قرار گرفتند

24 میلیون نفر دیگر در جهان در معرض بحران گرسنگی قرار گرفتند