مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 شهریور 1402 ساعت 13:052023-08-27اقتصادي

رشد 86 درصدی دستمزد کارگران در دو سال دولت سیزدهم


معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، افزایش 57 درصدی حداقل دستمزد کارگران در سال گذشته را اقدامی مثبت از سوی دولت عنوان کرد و گفت: دستمزد کارگران در دو سال دولت سیزدهم 86 درصد افزایش یافت.

- معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، افزایش 57 درصدی حداقل دستمزد کارگران در سال گذشته را اقدامی مثبت از سوی دولت عنوان کرد و گفت: دستمزد کارگران در دو سال دولت سیزدهم 86 درصد افزایش یافت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، علی حسین رعیتی فرد در نشست خبری هفته دولت درباره احتمال بازنگری مجدد دستمزد کارگران گفت: حداقل دستمزد طبق ماده 41 قانون کار سالانه یک بار توسط شورای عالی کار مشخص می شود.

اگر اعضای شورا پیشنهادی داشته باشند، می توانند مطرح کنند که باید در شورا بررسی شود و در صورت تایید، جلسات می تواند برگزار شود.

وی در باره شائبه مداخله دولت در افزایش 27 درصدی حداقل دستمزد سال 1402 و وجود برخی سناریوها در این زمینه توضیح داد: سال قبل دولت چه سناریویی را طراحی کرد که حداقل دستمزد 57.

4 درصد افزایش یافت؟ در حالی که نرخ تورم بر اساس اعلام مرکز آمار کمتر از 57 درصد بود و امسال که به طور سه جانبه و با امضای همه شرکای اجتماعی افزایش 27 درصدی دستمزد تصویب شد چنین سناریوهایی صحبت به میان می آید؟ او افزود: باید توازن در حوزه کار را در نظر بگیریم و واحدها و کارگاه های کوچ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رشد 86 درصدی دستمزد کارگران در دو سال دولت سیزدهم

رشد 86 درصدی دستمزد کارگران در دو سال دولت سیزدهم