مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 شهریور 1402 ساعت 08:552023-09-14بين الملل

توپ ژاپن روی ماه فرود خواهد آمد


2 قرار است به زودی پس از فرود فرودگر قمری SLIM ژاپن روی ماه از آن جدا شود و با غلتیدن روی سطح ماه و دو دوربین سفارشی که روی آن تعبیه شده، - ربات توپی شکل LEV-2 قرار است به زودی پس از فرود فرودگر قمری SLIM ژاپن روی ماه از آن جدا شود و با غلتیدن روی سطح ماه و دو دوربین سفارشی که روی آن تعبیه شده، تصاویری از فضاپیما و منطقه فرود آن ثبت کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از آی ای، اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، فرودگر ژاپنی SLIM که هفته پیش با موشک H-2A در تاریخ 6 سپتامبر به فضا پرتاب شد، اولین فضاپیمای ژاپنی خواهد بود که فرودی نرم را روی سطح ماه انجام می دهد.

هنگامی که این فرودگر روی ماه جا خوش کند، یک ربات کاوشگر نوآورانه به نام Lunar Excursion Vehicle 2 یا به اختصار LEV-2 را مستقر خواهد کرد.

این ربات یک جسم کوچک، کروی و فلزی است که کمی بزرگتر از یک توپ تنیس است.

بیانیه مطبوعاتی ژاپنی ها می گوید این ربات روی سطح ماه و در اطراف محل فرود ماموریت می چرخد و تصاویری از فرودگر SLIM و دهانه ماه واقع در اطراف آن را به ثبت می رساند.

ماه نورد کوچک و غلتان ژاپنی ماموریت فرودگر هوشمند برای بررسی ماه (SLIM)، توسط آژانس فضایی ژاپن(JAXA) برای انجام اولین فرود نرم این کشور بر کره ماه ساخته شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توپ ژاپن روی ماه فرود خواهد آمد

توپ ژاپن روی ماه فرود خواهد آمد