مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 شهریور 1402 ساعت 20:102023-08-23اقتصادي

خروج کشور از چاله رکود و خاموش شدن موتورهای تورم


وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه اثر سیاست های سختگیرانه بانک مرکزی برای خاموش کردن موتور تورم و روشن شدن رشد اقتصادی کم کم نمایان می شود، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، سیداحسان خاندوزی امشب در برنامه صف اول صدا و سیما اظهار داشت: یکی از اتفاقاتی که در اقتصاد رخ داده است، روشن شدن موتورهای رشد و پیشرفت و خاموش شدن موتورهای تورم در کشور است؛ همچنین موتور صادرات غیر نفتی هم روشن شده و ما از وضعیت رشد صفر و حتی زیر صفر به شرایطی رسیده ایم که بیشترین صادرات غیر نفتی را تجربه کردیم و به 6.

7 درصد رسیده ایم، همچنین در زمینه سرمایه گذاری در ماشین آلات به رشد 15 درصد رسیدیم.

وی افزود: تعداد 1124 فقره صورت مالی شفاف شرکت های دولتی به جز موارد انگشت شمار که احتمال تحریم داشت در اختیار مردم قرار گرفته و افشا شده است.

همچنین مالیاتی که قبلاً باید به پایتخت برمی گشت آن را به استان ها دادیم تا در استان ها هزینه شود و کسانی که بیشترین منابع را از دولت و بانک ها گرفته اند را معرفی کردیم .

به گفته وزیر امور اقتصادی و دارایی، تورم از سال 97 تا امروز همچنان بالا بوده و هنوز هم در سطح بالایی است، اما دولت توانست از چاله رکود خارج شود و به سمت رشد و پیشرفت  اقتصاد، افزایش سلامت و عدالت اقتصاد حرکت کند و ضریب جینی که بیانگر فاصله ط


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خروج کشور از چاله رکود و خاموش شدن موتورهای تورم

خروج کشور از چاله رکود و خاموش شدن موتورهای تورم