مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 شهریور 1402 ساعت 14:502023-08-30اقتصادي

موزه روستایی طالقان کلنگ زنی شد


مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز از ساخت موزه روستایی و مردم شناسی طالقان در محل اداره میراث فرهنگی این شهرستان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرج، آیین کلنگ زنی موزه مردم شناسی روستایی طالقان با حضور مدیر کل دفتر بازاریابی و تجاری سازی معاون صنایع دستی وزارت متبوع، استاندار البرز، نماینده مردم طالقان در مجلس، معاونان استاندار و مدیر کل میراث فرهنگی البرز روز چهارشنبه 8 شهریور برگزار شد.

  رحیم خاکی، با اشاره به اینکه این موزه تا سال آینده به بهره برداری می رسد، گفت: اعتبارات ساخت این موزه در مجموع سه میلیارد تومان است که با مشارکت خیر صورت می گیرد.

   مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز افزود: به این ترتیب پیشینه مردم شناسی و فرهنگی شهرستان طالقان در این موزه به نمایش گذاشته می شود.

  وی نماسازی بنای موزه را به صورت سنتی و الگو گرفته از معماری سنتی ایرانی اسلامی دانست که با حوزه میراث فرهنگی دارای تناسب باشد.

  مدیر کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی البرز افزود: ساخت چنین موزه ای با توجه به فرهنگ و پیشینه غنی طالقان موجب شناخت بیشتر از فرهنگ این منطقه عنوان کرد و ساخت موزه را اقدامی شایسته برای معرفی پیشینه و هویت فرهنگی منطقه عنوان کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موزه روستایی طالقان کلنگ زنی شد

موزه روستایی طالقان کلنگ زنی شد