مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 شهریور 1402 ساعت 12:052023-09-09بين الملل

عربستان به دنبال خرید جنگنده های «رافال» فرانسه و رهایی از وابستگی به آمریکا


منابع مطلع از مذاکرات ریاض و پاریس به منظور دستیابی به توافقی برای تجهیز نیروی هوایی عربستان سعودی به جنگنده های «رافال» پرده برداشته اند.

- عربستان به دنبال خرید جنگنده های رافال فرانسه و رهایی از وابستگی به آمریکا منابع مطلع از مذاکرات ریاض و پاریس به منظور دستیابی به توافقی برای تجهیز نیروی هوایی عربستان سعودی به جنگنده های رافال پرده برداشته اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، خبرگزاری روسی تاس به نقل از دو منبع مطلع گزارش داد که عربستان سعودی در حال مذاکره با فرانسه درباره امکان خرید جنگنده های رافال برای تجهیز نیروی هوایی خود به این جنگنده های فرانسوی است.

منابع تاس در این باره اعلام کردند که موضوع خرید جنگنده های رافال در دیدار وزیر دفاع عربستان با همتای فرانسوی وی در ریاض، مورد بررسی قرار گرفت.

یکی از این منابع درباره جزییات مذاکرات گفته است که عربستان سعودی در حال بررسی امکان خرید حداکثر 200 فروند جنگنده رافال در چارچوب یک قرارداد احتمالی است که شرایط آن توسط سازنده تعیین خواهد شد.

وی تصریح کرد: عربستان ممکن است بین 100 تا 200 جنگنده رافال در دراز مدت خریداری کند که تقریباً معادل تعداد جنگنده های F-15 و یوروفایتر تایفون در اختیار ارتش این کشور است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عربستان به دنبال خرید جنگنده های «رافال» فرانسه و رهایی از وابستگی به آمریکا

عربستان به دنبال خرید جنگنده های «رافال» فرانسه و رهایی از وابستگی به آمریکا