مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 شهریور 1402 ساعت 11:252023-08-27اقتصادي

کاهش مقرری بگیران بیمه بیکاری در کشور


تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری در سال جاری از 270 هزار به 176 هزار واحد کاهش یافت که به معنای برگشت به کار و کاهش اخراج و تعدیل بوده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، علی حسین رعیتی فرد امروز در نشست خبری در سالن تلاش گفت: تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری از 270 هزار نفر در تیرماه به 176 هزار و 251 نفر کاهش پیدا کرده که این به معنای این است که عموما کارگران به کار برگشته و نرخ اخراج و تعدیل نیروی کار کاهش پیدا کرده است.

وی همچنین از کاهش 14 درصدی حوادث کار و 11 درصدی حوادث منجر به فوت در سال جاری نسبت به سال 1400 خبر داد و گفت: در زمینه ایمنی کار کمیته های فنی ایمنی کار در اکثر بنگاه ها و کارگاه ها ایجاد شده است.

وی این را هم گفت: عمده حوادث ناشی از کار در کارگاه های ساختمانی است که نشان می دهد موارد ایمنی در آنها کمتر رعایت شده است.

به گونه ای که 50 درصد حوادث منجر به فوت در کارگاه های ساختمانی و 37 درصد حوادث کار در این کارگاه ها اتفاق افتاده است.

معاون روابط کار همچنین گفت: در کل کشور 840 بازرس کار وجود دارند که به صورت نوبتی از کارگاه ها و بنگاه های تولیدی بازرسی می کنند و به عنوان ضابط قضایی عمل می کنند و در مواردی که در کارگاه ها ایمنی کارگران رعایت نشود منجر به تعطیلی واحد تولیدی یا کارگاه می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش مقرری بگیران بیمه بیکاری در کشور

کاهش مقرری بگیران بیمه بیکاری در کشور