مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 شهریور 1402 ساعت 18:302023-09-11اقتصادي

راه آهن رشت _ آستارا؛ فرصت ها و چالش ها


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه استان های خبرگزاری دانشجو، سید محمد شفیعی؛ با ساخته شدن این راه آهن مسیر تجاری از مقصد اروپا (فنلاند) به ایران، هند و سایر کشورهای آسیایی تقریبا نصف شده و روند تجاری را پر سرعت تر می کند.

- راه آهن رشت _ آستارا حلقه مفقوده اتصال کریدور شمال به جنوب که هلسینکی فنلاند را به اقیانوس هند متصل می کند بود، که چند ماه پیش بر روی احداث آن ظرف 3 سال توافق حاصل شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه استان های خبرگزاری دانشجو ، سید محمد شفیعی؛ با ساخته شدن این راه آهن مسیر تجاری از مقصد اروپا (فنلاند) به ایران، هند و سایر کشورهای آسیایی تقریبا نصف شده و روند تجاری را پر سرعت تر می کند.

استان گیلان هم می تواند با راه افتادن این راه آهن هم برای بالا بردن حجم تجارت استان و صادرات کالاهای تولیدی داخل استان به سایر نقاط بهره برده و با سود اقتصادی ناشی از ترانزیت و جذب گردشگر اقدام به توسعه زیرساخت های استان خود کند.

این راه آهن علاوه بر جا به جایی کالاهای تجاری، در شروع کار حدود 1میلیون مسافر در سال جا به جا می کند و استان گیلان با توجه به جاذبه گردشگری و با اتخاذ تصمیمات مناسب در بحث تبلیغات و ایجاد زیرساخت ها می توان از راه جذب گردشگر خارجی از طریق این خط ریل، درآمد مناسبی برای استان کسب کرد و با توجه به صنایع مختص استان و محصولات خاص موجود در آن می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه آهن رشت _ آستارا؛ فرصت ها و چالش ها

راه آهن رشت _ آستارا؛ فرصت ها و چالش ها