مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 شهریور 1402 ساعت 16:012023-08-30اقتصادي

میزان ورود زائران به قم پس از کرونا چه تغییری کرده است؟


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، ابوالقاسم مقیمی معاون اجتماعی فرهنگی و زیارت استاندار، در آیین افتتاحیه مجتمع آموزشی فنی و حرفه ای در حوزه گردشگری استان قم، عنوان کرد: ضرورت دارد زنجیره ارزش در حوزه گردشگری به صورت پیوسته ایجاد شود و به موضوع سرمایه گذاری در حوزه گردشگری و توسعه زیرساخت های گردشگری در استان قم با جدیت پرداخته شود.

وی اظهار کرد: فضای گردشگری و خدمات در حوزه صنایع دستی و سوغات، عرصه مانور و عملیات بخش خصوصی است و بخش دولتی، معین و حمایتگر است که نقش تسهیل گری را به عهده دارد.

معاون استاندار قم با بیان اینکه از سال 1400 تاکنون، 35 درصد افزایش ورود زائر به استان قم را نسبت به قبل از کرونا داشته ایم، گفت: حوزه سوغات برای زائران و مهارت آموزی در حوزه گردشگری بایستی تقویت شود تا بتوان محصولات هنرمندان قمی از جمله سفال، انگشتر، منبت کاری، نقاشی، خط و.

را به سراسر کشور و دنیا ارائه کرد.

مقیمی تصریح کرد: ایجاد الگوهای جدید تولید در عرصه هنر و سوغات، یکی از موضوعات مهمی ست که بایستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان به صورت ویژه به آن بپردازند تا برخی از مشکلات ارائه خدمات گردشگری در استان برطرف شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میزان ورود زائران به قم پس از کرونا چه تغییری کرده است؟

میزان ورود زائران به قم پس از کرونا چه تغییری کرده است؟