مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 شهریور 1402 ساعت 17:502023-09-07اقتصادي

هیچ جهش تورمی در قیمت کالاهای موثر در زندگی و سفره مردم نخواهیم داشت


یک شناسایی دقیقی از زنجیره موادی که محصول نهایی آن ها در حوزه نوشیدنی ها، نساجی، روغن موتور و شوینده ها که در زندگی مردم مهم هستند، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک اقتصادی؛ احسان خاندوزی سخنگوی اقتصادی دولت، در برنامه میز اقتصاد سیما گفت: طی 10 سال گذشته یکی از موضوعات پرچالش بین دولت و مجلس تعیین نرخ خوراک گاز برای صنایع بود و برای عبور از این کشمکش سالانه، قانون دائمی چاره اندیشی کرد و سال 94 فرمولی ابلاغ شد و قرار بود 10 سال ادامه یابد.

وی افزود: بعد از جنگ اوکراین و افزایش شدید قیمت گاز، برای حمایت از صنایع، دولت در سال 1400 سقف 5 هزار تومان را برای خوراک تعیین کرد.

وزیر اقتصاد گفت: دولت برای تحقق درآمد های تبصره 14 بودجه 1402 بر اساس مصوبه مجلس و در عین حال پیش بینی پذیر کردن اقتصاد، تصمیم گرفت که بر فرمول در تعیین نرخ خوراک البته تا تعیین سقف بازگردد.

وزیر اقتصاد تاکید کرد: با دریافت نظر صاحبان صنایع، بخش های تولیدی و وزارتخانه های مرتبط در جلسات مکرر موضوع مورد بررسی قرار گرفت و به این تصمیم رسیدیم و ما در مصوبه اخیر اطمینان داده ایم که فرمول تعیین نرخ خوراک صنایع با تعیین سقف و کف ادامه می یابد تا اطمینان و پیش بینی پذیری برای سرمایه گذاران حفظ شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هیچ جهش تورمی در قیمت کالاهای موثر در زندگی و سفره مردم نخواهیم داشت

هیچ جهش تورمی در قیمت کالاهای موثر در زندگی و سفره مردم نخواهیم داشت