مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 شهریور 1402 ساعت 09:552023-08-26اقتصادي

برای تداوم خودکفایی گندم نان، نرخ خرید تضمینی مناسب و به موقع اعلام شود


درحالی که دولت شادمان از خودکفایی در گندم نان است باید به فکر تداوم این خودکفایی برای سال های آینده هم باشد که تعیین نرخ خرید تضمینی مناسب می تواند در این مسیر کمک کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در حالی که گندم کاران خود را آماده کشت برای سال زراعی جدید می کنند که هنوز قیمت گندم را نمی دانند بر اساس قانون بهره وری کشاورزی نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی باید سه ماه قبل از آغاز سال زراعی جدید تعیین شود سال زراعی جدید همه ساله از اول مهر آغاز می شود.

برخی پیش بینی ها وجود دارد که امسال دولت نرخ خرید تضمین گندم را کیلویی 25 هزار تومان تعیین کند مسعود اسدی رییس تشکل های بخش کشاورزی با بیان اینکه هزینه های تولید کشاورزان بالا است گفت انتظار می رود که دولت امسال حداقل کیلویی 25 هزار تومان را برای خرید گندم تعیین کند.

اما اظهارات اخیر داوود منظور رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در زمان تعیین نرخ گندم امسال که اعلام کرده بود نرخ 15 هزار تومان بیش از قیمت جهانی گندم است امکان اینکه امسال دولت نرخ 25 هزار تومان را تعیین کند بسیار سخت کرده است، از سوی دیگر دولت باید حداقل تورم سالانه را در نرخ خرید گندم در نظر بگیرد که حداقل همین میزان به هزینه تولید کشاورزان اضافه می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برای تداوم خودکفایی گندم نان، نرخ خرید تضمینی مناسب و به موقع اعلام شود

برای تداوم خودکفایی گندم نان، نرخ خرید تضمینی مناسب و به موقع اعلام شود