مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 شهریور 1402 ساعت 09:252023-09-11بين الملل

سفیر ایران در ریاض: عربستان سعودی شریکی راهبردی است


سفیر ایران در ریاض در گفت وگو با روزنامه الشرق الاوسط تاکید کردف عربستان سعودی شریکی راهبردی برای جمهوری اسلامی ایران است و وی تمام تلاش خود را برای تقویت و توسعه روابط دوجانبه به کار خواهد بست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس،  علی رضا عنایتی سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در ریاض، در نخستین اظهارنظر پس از تصدی رسمی این پست و اعزام به عربستان، در گفت وگوی اختصاصی با یک روزنامه سعودی، عربستان را شریک راهبردی کشورش توصیف کرد و از عزم متقابل دو طرف برای توسعه روابط خبر داد.

وی در گفت وگو با روزنامه الشرق الاوسط ، چاپ لندن با تاکید بر تلاش خود برای تقویت و توسعه روابط دوجانبه میان تهران و ریاض، گفت: دو کشور عزم متقابل دارند تا روابط خود را به آینده ای امیدوارکننده برسانند.

پیشتر هیأت وزیران عربستان سعودی، در بررسی اقدامات انجام شده در راستای اجرای توافق ازسرگیری روابط دیپلماتیک عربستان سعودی و جمهوری اسلامی ایران از جمله آغاز به کار سفرای دو کشور اعلام کرده بود که مشتاق آغاز مرحله جدیدی از روابط با ایران مبتنی بر منافع مشترک و احترام متقابل است.

عنایتی که از هفته پیش پست جدیدش به عنوان سفیر ایران در عربستان سعودی را رسما برعهده گرفته، تصریح کرد که پیش از سفر به عربستان سعودی با سید ابراهیم رییسی رییس جمهور ایرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفیر ایران در ریاض: عربستان سعودی شریکی راهبردی است

سفیر ایران در ریاض: عربستان سعودی شریکی راهبردی است