مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 شهریور 1402 ساعت 23:302023-09-04سياسي

ایکاس عضویت گابن را معلق کرد


سازمان «جامعه اقتصادی کشورهای مرکز آفریقا» (ایکاس) اعلام کرد، در واکنش به کودتای 30 اوت (هشتم شهریور) در گابن، عضویت این کشور را معلق کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، جامعه اقتصادی کشورهای مرکز آفریقا، ایکاس، بعد از نشست روز دوشنبه با شرکت سران اعضا در گینه استوایی اعلام کرد عضویت گابن را در واکنش به کودتای چهارشنبه گذشته ارتش علیه دولت علی بونگو ، رییس جمهور مخلوع، به حال تعلیق در آورده است.

ایکاس همچنین اعلام کرد، عضویت مجدد گابن در این سازمان مشروط به بازگشت این کشور به نظم قانون اساسی است.

روز چهارشنبه هفته گذشته شماری از ژنرال های بلندپایه ارتش گابن، با حضور در تلویزیون اعلام کردند که دولت را برکنار و قدرت را به دست گرفته اند.

  ژنرال بریس اولیگی نگوما که هدایت ارتش گابن را در اختیار دارد،  چهارشنبه  گذشته توانست، علی بونگو رییس جمهور مخلوع این کشور را سرنگون کند.

او در حالی روز دوشنبه به عنوان رییس دوره انتقالی گابن، سوگند یاد کرد که در یک سخنرانی گفت، در پایان دوره انتقالی، حکومت از طریق انتخاباتی آزاد به دولتی غیرنظامی تحویل داده می شود.

ژنرال اولیگی نگوما در سال 2018 به عنوان مدیر اطلاعات نظامی گابن منصوب شد و پس از آن سمت فرماندهی گارد ریاست جمهوری گابن را بر عهده گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایکاس عضویت گابن را معلق کرد

ایکاس عضویت گابن را معلق کرد