مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 شهریور 1402 ساعت 13:452023-09-02پزشكي

معرفی «تب مالت» و راهکارهای پیشگیری از ابتلا به این بیماری


کارشناس ارشد مبارزه با بیماری های واگیر گفت: تب مالت یک مشکل بهداشت همگانی در سراسر جهان و شایع ترین بیماری قابل انتقال بین حیوان و انسان است.

- علی چگنی شرفی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در خرم آباد، با اشاره به اینکه تب مالت بروسلوز یک بیماری واگیر است که انسان و برخی پستانداران مانند گاو، گوسفند، بز، خوک، سگ و شتر را مبتلا می کند، عنوان کرد: باکتری بروسلوز می تواند از این حیوانات در صورتی که آلوده به میکروب بروسلا باشند به انسان ها منتقل شود، بیماری در دامها سقط جنین واگیر یا بروسلوز و در انسان تب مالت، تب مدیترانه ای، تب راجعه معدی و تب مواج نامیده می شود.

وی فراوانی بالای بیماری در برخی مناطق جهان و کشور، ابتلای افراد از سنین شیر خوارگی تا سالمندی، علائم متنوع و متفاوت شبیه بسیاری از بیماری های عفونی دیگر، ایجاد ناتوانی، عوارض و گاه مرگ و میر و دوره نسبتا طولانی بیماری و درمان آن را علت اهمیت تب مالت عنوان کرد و گفت: زیان های اقتصادی ناشی از سقط جنین، کاهش تولید محصولات دامی و نازایی و عقیمی در دام ها از دیگر علت های اهمیت بیماری است.

دشواری کنترل بیماری به علت فراوانی گونه های عامل بیماری و تنوع حیوانات میزبان، ماندگاری زیاد میکروب در محیط و لزوم صرف هزینه سنگین و زمان طولانی برای کنترل بیماری از دیگر علت های ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معرفی «تب مالت» و راهکارهای پیشگیری از ابتلا به این بیماری

معرفی «تب مالت» و راهکارهای پیشگیری از ابتلا به این بیماری