مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 شهریور 1402 ساعت 10:252023-09-11بين الملل

داستان جنگلی که بروکراسی راه توسعه آن را بست


20 سال از سالهای جوانی اش در میان شوره زاری که به جنگل تبدیل کرده گذشت، رد رنجهای این دو دهه در تارهای سپید شده موهای سر و صورتش، برجا مانده است.

- روزی نامش در زمره سرمایه داران شهر بود، اما آرزوی زدودن غبار از آینده موطنش باعث شد که تمام اندوخته اجدادی که حاصل سالها تلاش در سرزمین غربت و کشورهای حوزه خلیج فارس بود را پای کار آورد و با جوانی اش به هم گره زده و جنگلی بسازد در زمینی شور و خواستن را به توانستن، پیوند دهد.

کاشت یکصد هزار اصله درخت مقاوم با شوری به نام گَز شاهی ، بدون حمایتهای دولتی و تنها به پشتوانه همسر و فرزندانش از او مردی به استقامت کوههای همجوار جنگلش ساخته است.

عشق به فعالیتهای زیست محیطی در خانواده اجدادی عبدالله یوسفی مجری طرح بزرگ بیابان زدایی استان فارس موروثی است، خودش می گوید پدرش هم تمام سرمایه خود را که از کشورهای حوزه خلیج فارس آورده بود در راه آبادانی منطقه اش هزینه کرده است.

از جاده سازی خیابان های جدید شهر نوپای حاجی آباد (مرکز شهرستان زرین دشت) در اوایل انقلاب گرفته تا انتقال همه درختان در مسیر خیابان سازی سطح شهر به جای دیگر، برای اینکه طعمه تبر نشوند.

ژن محیط زیستی در سلول به سلول خانواده عبدالله یوسفی ریشه دوانده است، چرا که همه خانواده اش محیط زیستی و در کاشت یکصد هزار اصله درخت گز در ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

داستان جنگلی که بروکراسی راه توسعه آن را بست

داستان جنگلی که بروکراسی راه توسعه آن را بست