مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 شهریور 1402 ساعت 15:102023-09-02اقتصادي

راه آهن تهران-کربلا راه 20 ساله را دو ساله می رود!


به گفته مدیرعامل راه آهن، مجموع کل پروژه راه آهن تهران - کربلا حدود 200 میلیون دلار است و مسئولان ایرانی و عراقی وعده ای دو ساله برای تکمیل آن داده اند.

- به گفته مدیرعامل راه آهن، مجموع کل پروژه راه آهن تهران - کربلا حدود 200 میلیون دلار است و مسئولان ایرانی و عراقی وعده ای دو ساله برای تکمیل آن داده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، راه اندازی خط ریلی شلمچه-بصره از 20 سال گذشته مطرح بوده و در این سال ها همواره فرآیند پرفراز و نشیبی داشته، اما به دلایل متعدد از جمله حضور داعش در عراق تا نبود اعتبار و عدم توافق با عراق برای واگذاری اراضی مورد نیاز، هیچگاه مرحله اجرایی آن راه به جایی نبرده است.

با رفع این مشکلات، آغاز مطالعات نهایی و عملیات اجرایی پروژه ریلی شلمچه-بصره در سال 1400، به نتیجه تصمیمات مقامات عراقی موکول شده بود؛ به خصوص اینکه مسیر مورد نظر برای ساخت راه آهن میان دو کشور، به مین روبی نیاز داشت؛ همان زمان رستم قاسمی -وزیر فقید راه و شهرسازی- دیدارهایی با مسئولان عراقی داشت تا زمینه توافق با عراق در خصوص اتصال ریلی ایران با این کشور را فراهم کند.

همچنین وزیر راه و شهرسازی از آغاز عملیات اجرای مسیر ریلی راه آهن شلمچه-بصره و پل متحرک توسط دو کشور خبر داد و در عین حال اعلام شد که عراق وعده داده بابت احداث این پروژه با حضور معاون اول رییس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه آهن تهران-کربلا راه 20 ساله را دو ساله می رود!

راه آهن تهران-کربلا راه 20 ساله را دو ساله می رود!