مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 شهریور 1402 ساعت 16:502023-09-12اجتماعي

آغاز بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه گویی در شیراز


مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس گفت: بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه گویی در بخش های آیینی، سنتی، مدرن و کلاسیک، زبان اشاره و 90 ثانیه ای در شیراز آغاز شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، علی خواجه نژادیان در خصوص این خبر بیان کرد: قصه ابزار قدرتمندی برای انتقال افکار و نهادینه کردن مفاهیم در ذهن کودکان به شمار می رود و در کتاب های درسی مدارس نیز بسیار از این ابزار استفاده شده است.

او اضافه کرد: قصه از دیرباز در ایران جایگاه ویژه ای دارد و آموزگاران نیز برای تغییرات رفتاری در دانش آموزان خود از آن کمک می گیرند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس یکی از اهداف مهم بیست و پنجمین دوره جشنواره بین المللی قصه گویی کانون را ثبت جهانی قصه گویی کشور بیان و اضافه کرد: بخش پدربزرگ و مادربزرگ ها با هدف حفظ قصه های قدیمی نقاط مختلف کشور از گزند فراموشی بوده که در 2 دوره اخیر به این جشنواره افزوده شده است.

خواجه نژادیان اضافه کرد: برخی افراد پرده های نقالی دینی و کهن ایرانی را در گنجه های خود دارند و هدف کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بیرون آوردن این رسوم قصه گویی و ثبت و ضبط آنها است.

او در خصوص تغییرات و رویکردهای جدید این دوره از جشنواره قصه گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز گفت: توجه به زمینه طنز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه گویی در شیراز

آغاز بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه گویی در شیراز