مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 شهریور 1402 ساعت 13:452023-08-28اقتصادي

وزیر کشور از توسعه ظرفیت مس خبر داد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرمان، احمد وحیدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مس سرچشمه تقریبا 70 درصد کلونی مس فعال کشور را به خود اختصاص داده است و بزرگترین معدن سرباز مس تلقی می شود و ظرفیت اقتصادی بسیار بزرگی ست.

وی ادامه داد: مس سرچشمه حدود 120 تا 130 میلیون تن در سال استخراج  دارد و این ظرفیت در طرح های آینده باید به چند برابر توسعه پیدا کند.

وزیر کشور عنوان کرد:  ظرفیت کاتدی مس سرچشمه نیز ظرفیت بسیار مهم دیگری  است که با پایین دستش می تواند ارزش افزوده فراوانی داشته باشد.

وحیدی همچنین تصریح کرد: مواد همراه این خاک هم بسیار ارزشمند است و  استحصال این مواد هم می تواند ظرفیت اقتصادی مهم دیگری باشد که  همه اینها  از سرچشمه ظرفیت بزرگی می سازد که نقش بزرگی در اقتصاد ایران ایفا می کند.

وی افزود: با توجه به نقشی که فولاد در دنیا دارد، مس می تواند جایگاه ارزشمند و بزرگی برای اقتصاد آینده ایران باشد.

وزیر کشور از زمینه های توسعه و کشفیات جدید در مس سرچشمه سخن به میان آورد و ابراز داشت: بر اساس گزارش هایی که دوستان می دهند در مس سرچشمه 9.

2 میلیارد تن ذخایر شناسایی شده که ظرفیت ارزشمندی است و با به میدان آوردن 4 میلیارد تن دیگر که هنوز روی آن کار نشده می تواند ظرفیت سازی بزرگی باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیر کشور از توسعه ظرفیت مس خبر داد

وزیر کشور از توسعه ظرفیت مس خبر داد