مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 شهریور 1402 ساعت 14:352023-08-28سياسي

مغایرت مصوبه اخیر مجلس در استفاده از نماینده حقوقی با قانون اساسی


چندی پیش طرحی در مجلس شورای اسلامی مورد وصول قرار گرفت با عنوان «طرح اصلاح ماده واحده استفاده بعضی از دستگاه ها از نماینده حقوقی در مراجع قضایی و معافیت بنیاد شهید انقلاب اسلامی و کمیته امداد امام خمینی (ره) از پرداخت هزینه دادرسی مصوب 7/3/74».

- چندی پیش طرحی در مجلس شورای اسلامی مورد وصول قرار گرفت با عنوان طرح اصلاح ماده واحده استفاده بعضی از دستگاه ها از نماینده حقوقی در مراجع قضایی و معافیت بنیاد شهید انقلاب اسلامی و کمیته امداد امام خمینی (ره) از پرداخت هزینه دادرسی مصوب 7/3/74 .

به موجب این طرح و با اصلاح ماده فوق الذکر، تمامی شخصیت های حقوقی خصوصی اعم از موسسات، شرکت ها و بنگاه ها نیز می توانند نماینده حقوقی خود را جهت طرح دعوا یا دفاع از دعاوی مربوط در مراجع قضایی معرفی نمایند.

در راستای این طرح، در جلسه صحن علنی مجلس در تاریخ 16 امرداد 1402 نمایندگان مجلس، ضمن بررسی طرحی موسوم به تأمین مالی و جهش تولید از طریق اصلاح قوانین حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی و رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور در ماده 21 این طرح الحاقیه ای به شرح زیر را به تصویب رسانیدند: مفاد ماده 15 قانون جهش تولید دانش بنیان مصوب 31 اردیبهشت 1401 در خصوص کلیه اشخاص حقوقی خصوصی از قبیل موسسات، شرکت ها، بنگاه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مغایرت مصوبه اخیر مجلس در استفاده از نماینده حقوقی با قانون اساسی

مغایرت مصوبه اخیر مجلس در استفاده از نماینده حقوقی با قانون اساسی