مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 شهریور 1402 ساعت 08:102023-09-17پزشكي

دانش آموزان زنگ های تفریح چه چیزهایی بخورند؟


کارشناس سلامت خانواده مرکز بهداشت ملایر با تأکید بر اهمیت وعده صبحانه برای دانش آموزان گفت: از آنجایی که بسیاری از بیماری ها در سنین بزرگسالی، - ایسنا/همدان کارشناس سلامت خانواده مرکز بهداشت ملایر با تأکید بر اهمیت وعده صبحانه برای دانش آموزان گفت: از آنجایی که بسیاری از بیماری ها در سنین بزرگسالی، ریشه در تغذیه افراد در سنین مدرسه و کودکی دارد بنابراین رعایت نیازهای تغذیه ای و تأمین یک تغذیه سالم باید از سنین کودکی شکل گیرد.

سمیرا رحیمی نژاد در گفت وگو با ایسنا، به بازگشایی مدارس و ضرورت استفاده از میان وعده مناسب برای دانش آموزان اشاره و اظهار کرد: با توجه به اینکه دانش آموزان دوران کودکی را پشت سر گذاشته و وارد دوران جدیدی از زندگی شدند و نیازهای متفاوتی دارند، تغذیه آنها بسیار حائز اهمیت است.

وی مهم ترین نیازهای تغذیه ای دانش آموزان در طول مدرسه را انرژی دانست و مطرح کرد: دانش آموزان به ویژه دختران در سال های آخر دبستان به علت دوران بلوغ، در حال رشد بوده و برای فعالیت های خود نیازمند انرژی هستند.

رحیمی نژاد ادامه داد: در صورتی که انرژی مورد نیاز دانش آموزان در این سن از منابع درست مانند کربوهیدرات های موجود در نان، غلات و چربی ها تأمین شود، مشکلی ایجاد نمی کند اما اگر انرژی مورد نیاز از این منابع تأمین نشود، بدن از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دانش آموزان زنگ های تفریح چه چیزهایی بخورند؟

دانش آموزان زنگ های تفریح چه چیزهایی بخورند؟