مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 شهریور 1402 ساعت 20:402023-09-05اجتماعي

از استقبال 65درصدی زائران از مرز شلمچه تا خدمات رسانی 450 موکبِ خرمشهری به زوار


امسال 65 درصد از زائران اربعین حسینی که خوزستان را برای تردد برگزیدند، از مرز شلمچه راهی عتبات عالیات شدند و حدود 450 موکب در مسیر منتهی به این پایانه مرزی نیز پذیرای زوار اباعبدالله(ع) بودند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اهواز، اربعین میعادگاه عاشقی است و دلدادگان امام حسین(ع) دیر زمانی است که در ایامی که به نام سیدالشهدا متبرک است زائرِ پاک ترین بقعه ی خدا می شوند تا به جهانیان این پیام را برسانند که پیروان مکتب عاشورا تا همیشه یاد و خاطره شهدای کربلا را با گام نهادن در طریق الحسین(ع) زنده نگه می دارند.

بر اساس آمار رسمی در سال گذشته بیش از 21 میلیون نفر از مسلمانان سراسر جهان به زیارت اربعین مشرف شدند که از این تعداد حدود 3 میلیون و 500 هزار نفر ایرانی بودند و از آنجایی که همه ساله تعداد زائران ایرانی که در ایام اربعین وارد کربلا می شوند، افزایش می یابد در اربعین 1402 نیز علی رغم گرمای طاقت فرسا در حدود 4 میلیون زائر از طریق مرزهای کشورمان وارد سرزمین های مقدس عراق شدند.

بر اساس آخرین آمار اعلام شده توسط ستاد اربعین از ابتدای ماه صفر دو میلیون و 131 هزار و 148 تردد از دو مرز شلمچه و چذابه در استان خوزستان ثبت شده است و در مجموع یک میلیون و 350 هزار و 59 زائر ایرانی و 22 هزار و 747 زائر خارجی از این دو پایانه مرزی رهسپار شرکت در آیین معنوی ار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از استقبال 65درصدی زائران از مرز شلمچه تا خدمات رسانی 450 موکبِ خرمشهری به زوار

از استقبال 65درصدی زائران از مرز شلمچه تا خدمات رسانی 450 موکبِ خرمشهری به زوار