مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 شهریور 1402 ساعت 14:312023-09-10سياسي

40 نماینده به نمایندگان مجلس اضافه می شوند یا خیر؟


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از یزد، بیست و سه سال از آخرین افزایش تعداد نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی می گذرد.

این در حالی است که طبق اصل شصت و چهارم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران هر 10 سال تعداد 20 نفر به تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی می تواند اضافه شود و در حال حاضر پس از گذشت دو دهه و عدم اجرای آن، به شرط کسب بیشترین آرا نمایندگان در صحن علنی مجلس، تعداد 40 نفر به نمایندگان اضافه خواهد شد.

محمدصالح جوکار، رییس مجمع نمایندگان استان یزد در این  خصوص گفت: با توجه به جمعیت بیش از 700 هزار نفری شهر یزد، اظهار کرد: به واسطه صنعتی بودن یزد جمعیت استان یزد در حال افزایش است.

وی افزود: وجود یک حوزه انتخابیه با شش شهرستان به عنوان بزرگترین حوزه انتخابیه کشور متشکل از شهرستان های بافق، بهاباد، ابرکوه، مهریز، خاتم و مروست، اضافه شدن تعداد نمایندگان و اصلاح حوزه های انتخابیه را به یکی از مطالبات جدی مردم استان یزد تبدیل کرده است.

 پس از شروع مجلس یازدهم، تشکیل کمیسیون ها و انتخاب نماینده مردم یزد و اشکذر به عنوان رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس، با توجه به مطرح بودن پنج طرح با موضوع اصلاح حوزه ها و افزایش تعداد نمایندگان، مطابق با آیین نامه مجلس این طرح ها ادغام و با عنوان طرح اصلاح جدول حوزه های انتخابیه و افزایش ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

40 نماینده به نمایندگان مجلس اضافه می شوند یا خیر؟

40 نماینده به نمایندگان مجلس اضافه می شوند یا خیر؟