مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 شهریور 1402 ساعت 13:402023-09-13اقتصادي

رشد 25 درصدی برداشت گردو از باغات خراسان شمالی/ کرم خراط بلای جان باغات گردوی استان


مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از رشد 20 درصدی برداشت گردو از باغات این استان خبر داد.

- ایسنا/خراسان شمالی مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از رشد 20 درصدی برداشت گردو از باغات این استان خبر داد.

صفدر صفدری در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: در سال گذشته از باغات این استان شش هزار و 900 تن گردو برداشت شده که امسال این میزان رشد 25 درصدی دارد.

وی با اشاره به اینکه برداشت گردو از باغات این استان آغاز شده است، گفت: برداشت گردو یکی از کارهای پرمخاطره در این استان است چرا که قد درختان گردو بسیار زیاد است و سالانه تعدادی از افرادی که مشغول برداشت این محصول هستند از بالای درخت افتاده و صدمات بدنی شدیدی به آن ها وارد می شود.

صفدری افزود: در همین راستا یک سری بیمه های بی نامی وجود دارد که افراد می توانند هنگام برداشت گردو، خود را به مدت یک ماه بیمه کنند.

وی ادامه داد: قد بلند درخت های گردو از یک سو و از سوی دیگر کرم خراط نیز بلای جان این درخت ها شده و موجب پوسیدگی شاخه ها شده است که هنگام برداشت محصول برخی از این شاخه در زیر پای باغدار شکسته و موجب پایین افتادن آن ها از بالای درخت می شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه در این ارتباط کلاس های آموزشی برای باغداران برگزار شده است، تصریح کرد: زمستان گذرانی کرم خراط در در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رشد 25 درصدی برداشت گردو از باغات خراسان شمالی/ کرم خراط بلای جان باغات گردوی استان

رشد 25 درصدی برداشت گردو از باغات خراسان شمالی/ کرم خراط بلای جان باغات گردوی استان