مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 شهریور 1402 ساعت 12:102023-09-06اقتصادي

یارانه دارو از مهرماه تغییر می کند؟


رییس سازمان هدفمندسازی یارانه ها گفته که قرار است از مهر 1402 یارانه دارو به جای پرداخت به بیمه ها، به مصرف کننده نهایی یعنی داروخانه ها و مراکز درمانی و بهداشتی اختصاص پیدا کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از مهر، بنابر آنچه که رییس سازمان هدفمندسازی یارانه ها عنوان داشته است، مسیر پرداخت یارانه دارو از پاییز تغییر خواهد کرد.

 علی عسگری رییس سازمان هدفمندسازی یارانه ها گفته که قرار است از مهر 1402 یارانه دارو به جای پرداخت به بیمه ها، به مصرف کننده نهایی یعنی داروخانه ها و مراکز درمانی و بهداشتی اختصاص پیدا کند.

وی افزود: با اختصاص یارانه دارو به مصرف کننده نهایی، داروخانه ها و مراکز درمانی و بهداشتی دلگرم می شوند که اگر دارویی را عرضه کردند، مطالبات آن ها می تواند به سرعت بازگردد.

البته آن ها هم باید به ما تضمین بدهند که در زنجیره عمل کنند و بعد از دریافت مطالبات خود، مطالبات شرکت های توزیع دارو را بپردازند تا توزیع کننده هم مطالبات تولیدکننده دارو را بپردازد و در این صورت زنجیره تأمین دارو به درستی عمل خواهد کرد.

در همین راستا، مهدی پیرصالحی نایب رییس سندیکای صاحبان صنایع دارو های انسانی ایران، در گفتگو با مهر، از این پیشنهاد استقبال کرد و گفت: پرداخت یارانه دارو به مرحله آخرتر که داروخانه یا بیمار است، برسد؛ بهتر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یارانه دارو از مهرماه تغییر می کند؟

یارانه دارو از مهرماه تغییر می کند؟