مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 شهریور 1402 ساعت 11:002023-09-20اقتصادي

20 میلیون نفر در بافت فرسوده کشور زندگی می کنند


مطابق آمار وزارت راه و شهرسازی، 2 میلیون و 700 هزار واحد ناپایدار در بافت های فرسوده شهری وجود دارد و 20 میلیون نفر از جمعیت کشور در محدوده بافت فرسوده زندگی می کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بیانیه نخستین جلسه مدیران عامل سازمان های نوسازی و بهسازی کلانشهرهای کشور در آذرماه سال گذشته، نشان می دهد، 166 هزار و 500 هکتار بافت فرسوده و ناکارآمد در کشور وجود دارد که این میزان، محل سکونت حدود 20 میلیون نفر بوده و در برابر حوادث طبیعی به ویژه زلزله، آسیب پذیر است.

همچنین شرایط حاکم بر این بافت ها، بر تشدید معضلات اجتماعی و زیست محیطی دامن می زند.

به منظور تحقق وعده دولت و نیز الزامات قانونی ساخت سالانه یک میلیون مسکن، سیاست های تشویقی برای ساخت وساز در بافت های فرسوده لحاظ شده است.

وزارت راه وشهرسازی برای تسریع احیای بافت های فرسوده علاوه بر اعطای زمین به صاحبان مسکن در این بافت ها، صدور پروانه های ساختمانی را سرعت بخشید تا ساکنان بافت های فرسوده انگیزه بیشتری برای ساخت وساز پیدا کنند.

از آنجا که ارائه بسته تشویقی برای ترغیب مالکان به نوسازی واحدهای مسکونی فرسوده، از اولویت های وزارت راه و شهرسازی است، متقاضیان می توانند حداقل از 50 درصد تخفیف در عوارض پروانه و تراکم ساخت استفاده کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

20 میلیون نفر در بافت فرسوده کشور زندگی می کنند

20 میلیون نفر در بافت فرسوده کشور زندگی می کنند