مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 شهریور 1402 ساعت 12:452023-08-27اقتصادي

کشت برنج در اصفهان به کمتر از 4 هزار هکتار رسید


رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: کشت برنج در این استان از سطح 22 هزار هکتار به حدود سه تا چهار هزار هکتار کاهش یافته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، مهرداد مرادمند ظهر یکشنبه در نشست خبری اجرای طرح های آبخیزداری را در استان اصفهان ضروری دانست و اظهار داشت: در این راستا طرحی تحت عنوان از آبخیز تا جالیز با هماهنگی اداره کل منابع طبیعی استان و وزارت جهاد کشاورزی در دست اجرا داریم که در زمینه احیای قنوات در سطح استان دنبال می شود.

وی افزود: نیاز است که طرح های آبخیزداری اولویت بندی و بررسی شود در کدام مناطق قنات های استان خشک شده تا در همان مناطق اجرایی شود؛ در طرح آبخیز تا جالیز این مناطق شناسایی شده و با همکاری اداره منابع طبیعی عملیاتی خواهد شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان خاطرنشان کرد: طرح آبخیز تا جالیز را با هدف مرمت و احیای قنوات استان پیگیری می کنیم.

مرادمند همچنین به افتتاح 148 پروژه کشاورزی در هفته دولت اشاره کرد و گفت: برای این تعداد پروژه در مجموع 820 میلیارد تومان اعتبارات دولتی و بخش خصوصی هزینه شده است.

وی همچنین با اشاره به اینکه امسال در سطح 2 هزار و 200 هکتار از اراضی شهرستان های سمیرم، تیران و کرون، لنجان، مبارکه و شاهین شهر مبارزه با ملخ انجام شد، اضافه کرد: هجوم ملخ ها اراضی ملی منابع طبیعی را د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشت برنج در اصفهان به کمتر از 4 هزار هکتار رسید

کشت برنج در اصفهان به کمتر از 4 هزار هکتار رسید