مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 شهریور 1402 ساعت 10:452023-08-27پزشكي

یک مسئول: جایگاه داروساز در حوزه خدمات راضی کننده نیست


رییس مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: داروساز، آموزش های بسیار کامل، متنوع و ارزشمندی در دوران تحصیل دریافت می کند، اما هنگامی که به حوزه خدماتی، - ایسنا/خراسان رضوی رییس مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: داروساز، آموزش های بسیار کامل، متنوع و ارزشمندی در دوران تحصیل دریافت می کند، اما هنگامی که به حوزه خدماتی، به ویژه داروخانه وارد می شود، نمی تواند این قابلیت هایش را استفاده کند و جایگاه داروساز در حوزه خدمات نسبت به آنچه می تواند باشد، بسیار پایین تر است.

دکتر محسن تفقدی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به پنجم شهریور ماه، روز داروساز اظهار کرد: بحث داروسازی در کشور را از چند بعد علمی، پژوهشی، خدمات و .

می توان مطرح کرد.

در بعد صنعت، درصد بسیار بالایی از داروهای مورد نیاز کشور، در داخل فرمولاسیون می شود و اگرچه تعداد زیادی مواد اولیه داوریی وارد می شود، نباید پنداشت که انجام فرمولاسیون در داخل کشور کار کم ارزشی است، بلکه کار بسیار ارزشمندی است.

وی اظهار کرد: تولید ماده اولیه در بسیاری از کشورهای دنیا توجیه اقتصادی ندارد، چنانکه مثلاً به علت مقدار مصرف کم دارویی، تنها یک کمپانی، ماده اولیه آن دارو را برای همه دنیا تولید می کند، زیرا از نظر اقتصادی توجیه ندارد که بقیه کشورها به تولید


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک مسئول: جایگاه داروساز در حوزه خدمات راضی کننده نیست

یک مسئول: جایگاه داروساز در حوزه خدمات راضی کننده نیست