مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 شهریور 1402 ساعت 23:402023-08-27بين الملل

چرا معامله تسلیحاتی ایران و روسیه لغو شد؟


در شرایطی که فضای این روزها از اقدام ضد ایرانی روس ها در قبال جزایر سه گانه متأثر است اما ناگهان خبر از انصراف جنگنده های پیشرفته روسیه یعنی سوخو 35 به میان آمده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، دکتر صلاح الدین هرسنی در روزنامه آرمان امروز نوشت: دلیل این انصراف ریشه در رفتار فرصت طلبانه روسیه دارد که این بدعهدی با توجه به پیشینه رفتارشان در قبال ایران به تحویل سوخو 35 نیز رسیده است و دُم خروس روسیه این بار نیز بیرون زده است.

فراموش نکنیم که داستان بدعهدی روسیه آخرین برگ از عهدشکنی آنان نخواهد بود و عهدشکنی آنها بر سر پروژه هسته ای و سهم خواهی دقیقه نودی در برجام و جزایر سه گانه و صدها بدعهدی دیگر، در بزنگاه های دیگر نیز تکرار خواهد شد.

مشکل آنجاست که این بدعهدی های مکرر متضمن درس عبرتی از سوی مقامات در قبال روسیه نیست و اصرار دارند که روابطشان با روسیه نه مبتنی بر نشانگانی چون (صلح سرد) و تاکتیکی و راهکنشی و یا همچون عشق و جاده یکطرفه، بلکه استراتژیک و راهبردی است!! البته ممکن است پای دلیل دیگری بابت امتناع روسیه باشد که در ارتباط با خواسته های اسراییل است.

در واقع و به واسطه وجود دشمنی به نام اسراییل شاید بتوان با کتمان فروش جنگنده های پیشرفته سوخو 35 به ایران، از برخی حواشی و تلاش های مخرب مقامات تل آویو جلوگیری کنند، چراکه توسعه رو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا معامله تسلیحاتی ایران و روسیه لغو شد؟

چرا معامله تسلیحاتی ایران و روسیه لغو شد؟