مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 شهریور 1402 ساعت 12:452023-08-27فرهنگي

رمان و شعر در ایجاد موج اجتماعی نقش زیادی دارند


رمان و شعر دو قالب مهم در ادبیات اند که در ایجاد موج در جامعه نقش غیر قابل انکاری دارند؛ تحریک احساسات در میان این دو قالب به مراتب بیشتر از سایر قالب هاست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، کتاب درد دل های دردسر آمیز نوشته محمد حسن شاهنگی با موضوع ترویج فرهنگ مقاومت و شهادت به تازگی توسط انتشارات صریر منتشر و روانه بازار نشر شده است.

این کتاب روایت پسر جوانی به نام حمید دانشجوی رشته جامعه شناسی است که نسبت به بسیاری از مسائل فرهنگی، اعتقادی، اجتماعی، اقتصادی و حتی سیاسی پیرامونی اش تردیدها و سوالات زیادی دارد.

او از رفتن در یک اردوی جهادی دانشجویی در روزهای عید نوروز، در دقیقه نود انصراف می دهد اما در ادامه حوادثی برای او اتفاق می افتد و آدم هایی سر راه او قرار می گیرند که او را در شرایطی متفاوت از جریان زندگی عادی اش قرار می دهد.

کتاب دردل های دردسر آمیز رمانی متفاوت برای نسل چهارم انقلاب است؛ و شاید بتوان آن را نسخه داستانی از فیلم اخراجی های ده نمکی معرفی کرد؛ شخصیت اصلی داستان یعنی حمید شباهت های زیادی به مجید سوزوکی اخراجی ها دارد او از ابتدا قهرمان داستان نیست بلکه مسیری را طی می کند که قهرمان می شود؛ مسیر این قهرمان شدگی در این داستان مورد پرداخت داستانی قرار می گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رمان و شعر در ایجاد موج اجتماعی نقش زیادی دارند

رمان و شعر در ایجاد موج اجتماعی نقش زیادی دارند