مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 شهریور 1402 ساعت 07:202023-08-29بين الملل

اسرار نظامی بزرگ ترین دانشگاه نظامی لهستان به سرقت رفت


بزرگ ترین دانشگاه نظامی لهستان که از اعضای ناتو است در آستانه نشست دو ماه قبل ناتو در ویلینیوس هک شد و اطلاعات نظامی حساسی از آن به سرقت رفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، در حمله هکری به دانشگاه مطالعات جنگ لهستان که از اعضای ناتو محسوب می شود، ظاهراً آن طور که مقام های امنیتی این کشور گفته اند، یکسری اطلاعات دفاعی حساس به سرقت رفته است.

شبکه روسی راشاتودی در این خصوص گزارش کرد، گروه هکری CyberTriad که ظاهراً ارتباطاتی با روسیه و احتمالاً چین دارد، به شبکه رایانه ای بزرگترین آکادمی نظامی لهستان نفوذ کرده و به اطلاعات حساسی در خصوص امور دفاعی این عضو ناتو دسترسی پیدا کرده است.

طبق گزارش اخیر وبگاه لهستانی Onet ، هک گسترده دانشگاه مطالعات جنگ ورشو در تاریخ 10 ژوییه (19 تیرماه) در آستانه نشست ناتو در ویلنیوس پایتخت لیتوانی صورت گرفته است.

بر اساس این گزارش، هکرها نه تنها در دسترسی به اسرار دولتی موفق عمل کردند بلکه رایانه های این آکادمی نظامی را به گونه ای رمزگذاری کردند که کل سیستم از کار افتاد.

این رسانه لهستانی در این خصوص گزراش کرد: تأثیرات این حمله هنوز برطرف نشده است و کارکنان این آکادمی به رایانه ها و ایمیل های کاری خود دسترسی ندارند و برخی از اطلاعات از دست رفته قابل بازگشت نیست .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اسرار نظامی بزرگ ترین دانشگاه نظامی لهستان به سرقت رفت

اسرار نظامی بزرگ ترین دانشگاه نظامی لهستان به سرقت رفت