مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 شهریور 1402 ساعت 18:552023-09-21اقتصادي

تبریز مبدأ 40 درصد از صادرات ایران


تبریز سابقه ای تاریخی در حوزه صنعت، به خصوص صنعت فرش دارد و در حال حاضر 40 درصد از صادرات کل کشور را محصولات تبریزی تشکیل می دهد.

- ایسنا/آذربایجان شرقی شهردار تبریز گفت: تبریز سابقه ای تاریخی در حوزه صنعت، به خصوص صنعت فرش دارد و در حال حاضر 40 درصد از صادرات کل کشور را محصولات تبریزی تشکیل می دهد.

یعقوب هوشیار در دیدار با شو چی سونگ، وزیرمختار و رایزن تجاری سفارت چین در ایران اظهار کرد: تبریز از قطب های صنعتی ایران بوده و صنایع مهمی همچون تراکتورسازی، ماشین سازی، صنایع غذایی و صنعت فرش جایگاه ویژه ای به این شهر داده است، به طوری که 40 درصد از صادرات ایران را محصولات تبریزی تشکیل می دهد.

وی افزود: یک هزار شرکت فعال صنعتی در حریم شهر تبریز فعالیت دارند و از لحاظ تاریخی نیز این شهر پنج بار پایتخت حکومت های مختلف بوده و آثار تاریخی بی نظیری همچون بازار تبریز، مقبره الشعرا و مجموعه های تاریخی دیگر در این شهر حفظ و نگهداری می شوند.

هوشیار با اشاره به جایگاه علمی تبریز در ایران و منطقه گفت: تبریز شهری دانشگاهی با 100 هزار دانشجوی داخلی و خارجی است که ظرفیت خوبی برای توسعه مباحث علمی و تبادل استاد و دانشجو دارد.

وی اضافه کرد: در حوزه شهری، تبریز یکی از شهرهای مترقی ایران به خصوص در حوزه زیست محیطی است که از ابتدای سال تا به امروز بر اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تبریز مبدأ 40 درصد از صادرات ایران

تبریز مبدأ 40 درصد از صادرات ایران