مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 شهریور 1402 ساعت 19:352023-09-02سياسي

قوانین کارآمد قضایی کاهش ورودی پرونده ها را به همراه دارد


نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: قوانین مفید و مؤثر در جامعه در کنار بازدارندگی از آسیب ها، بهداشت قضایی و کاهش ورودی پرونده ها را به دستگاه قضا به همراه دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، آیت الله سید حسن عاملی عصر شنبه در نشست هیئت اندیشه ورزان حقوقی بسیج حقوقدانان استان اردبیل اظهار کرد: عرصه قضاوت و وکالت، عرصه حساس و خطیری است که با تجربه و مهارت متخصصان در این حوزه باید اقداماتی مؤثر انجام دهند تا خلأهای قانونی برطرف و زمینه کاهش ورودی پرونده ها به دستگاه قضایی را شاهد باشیم.

وی با اظهار تأسف از ورودی زیاد پرونده ها به مراجع قضایی در طول سال تصریح کرد: در همه کشورها راهکارهای پیشگیرانه و جلوگیری از وقوع آسیب های اجتماعی مورد هدف بوده و در این زمینه چرخه نظام تعلیم و تربیت، آموزش خانواده ها و نظام کارآمد اجتماعی می تواند زمینه ساز سلامت جامعه باشد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: ما باید نسبت به تصویب قوانین بازدارنده از خطاها و بزه ها اقدام کرده و به تحقق بهداشت قضایی کمک کنیم که در این زمینه همت و تلاش بسیج حقوقدانان و تعامل با فعالان این حوزه بسیار مؤثر و راهگشا خواهد بود.

آیت الله عاملی افزود: یکی از مبانی اصلی در تشکیل انقلاب اسلامی برپایی عدالت در جامعه بوده که قطعاً تحقق این امر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قوانین کارآمد قضایی کاهش ورودی پرونده ها را به همراه دارد

قوانین کارآمد قضایی کاهش ورودی پرونده ها را به همراه دارد