مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 شهریور 1402 ساعت 12:352023-09-14اجتماعي

تأمین آب حیات وحش با اجرای طرح های همسو با طبیعت در بجستان


رییس اداره حفاظت محیط زیست بجستان از اجرای طرح های همسو با طبیعت برای تأمین آب حیات وحش در این شهرستان خبر داد.

- ایسنا/خراسان رضوی رییس اداره حفاظت محیط زیست بجستان از اجرای طرح های همسو با طبیعت برای تأمین آب حیات وحش در این شهرستان خبر داد.

مجتبی رضانژاد در گفت وگو با ایسنا با اعلام اینکه بجستان نیز مانند بسیاری از مناطق کشور، با بحران خشک سالی مواجه است، از احداث سطوح آبگیر باران، برای مقابله با بحران خشک سالی و تأمین آب حیات وحش خبر داد.

وی عنوان کرد: خشک سالی یک پدیده اقلیمی است که متأسفانه طی سال های اخیر مناطق زیادی را تحت تأثیر قرار داده و بجستان نیز از این امر مستثنی نیست.

رییس اداره حفاظت محیط زیست بجستان اظهار کرد: با توجه به اینکه شهرستان بجستان در منطقه گرم و خشک واقع شده است، منابع آبی حیات وحش هم محدود است و در همین راستا برای مقابله با خشک سالی و کاهش مخاطرات آن بر حیات وحش، اقدامات متعددی انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات شاخصی که طی سه سال اخیر برای رفع مشکل کم آبی در منطقه انجام دادیم، الگوبرداری از خود طبیعت و اجرای طرح های همسو با طبیعت بوده است.

رضانژاد در همین خصوص گفت: قدیم معمولاً در بیابان ها، کنار راه ها و حتی کاروانسراهای بین راهی، حوض انبارهایی وجود داشته اما در آن زمان، کسی آب رسان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تأمین آب حیات وحش با اجرای طرح های همسو با طبیعت در بجستان

تأمین آب حیات وحش با اجرای طرح های همسو با طبیعت در بجستان