مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 شهریور 1402 ساعت 15:402023-09-21اقتصادي

250 هزار تن ظرفیت صادرات پسته امسال کشور است/ خودتحریمی ایجاد نکنیم


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه استان ها خبرگزاری دانشجو، محمد رضا پورابراهیمی در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان گفت: مهمترین بحث در هر فعالیت اقتصادی، - رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: 250 هزار تن ظرفیت صادرات پسته امسال کشور است که باید مسیر را برای صادرات آن تسهیل کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه استان ها خبرگزاری دانشجو، محمد رضا پورابراهیمی در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان گفت: مهمترین بحث در هر فعالیت اقتصادی، تجارت است و اگر تجارت رونق نگیرد، تولید نیز دچار وقفه می شود.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: تولید امسال پسته کشور 220 هزار تن برآورد می شود و 30 هزار تن نیز در انبار ها موجود است که در مجموع 250 هزار تن ظرفیت صادرات پسته امسال کشور است.

رییس مجمع نمایندگان استان کرمان افزود: آمریکا 600 هزار تن تولید پسته دارد لذا اگر صادرات این محصول را در کشور تسهیل نکنیم، کشور دچار چالش می شود.

نماینده کرمان و راور اظهار داشت: صادرات پسته موجب ورود 2 میلیارد و 500 میلیون دلار ارز به کشور می شود، که بر اقتصاد تاثیر گذار است.

صادرات، بعضا توسط افغانستانی ها و پاکستانی ها انجام می شوداو گفت: کارت های بازرگانی متوقف شده نیز توقف فعالیت تجار و بازرگانان را به همراه داشته و صادرات بعضا توسط افغانستانی ها و پاکستانی ها انجام می شود؛


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

250 هزار تن ظرفیت صادرات پسته امسال کشور است/ خودتحریمی ایجاد نکنیم

250 هزار تن ظرفیت صادرات پسته امسال کشور است/ خودتحریمی ایجاد نکنیم