مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 شهریور 1402 ساعت 13:552023-09-20اقتصادي

ضرورت ورود نهادهای نظارتی بورس به تحولات بازار پس از اظهارنظر مدیران فولادی


اینکه یک مدیر فولادی، آمار کاهش تولید خود را 54 درصد عنوان کند اما در کدال کمتر از 7 درصد کاهش تولید داشته است، جای تامل دارد و باید نهادهای نظارتی بورس در این باره ورود کنند.

- سعید پیروی، کارشناس بازار سرمایه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به ضرورت نظارت بر ناشران در بازار سرمایه اظهار داشت: به تازگی یکی از مدیران شرکت های فولادی اظهاراتی بیان کرد که با آمار منتشر شده این شرکت در کدال تضاد قابل توجه داشت.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: وقتی نهادهای نظارتی بورس بی تفاوت باشند نتیجه این می شود که هزینه صحبت های غیرمستند کم شده و مدیران با اظهارات بی مبنا به بی ثباتی بازار کمک می کنند.

وی افزود: چرا باید یک مدیر فولادی، آمار کاهش تولید خود را 54 درصد عنوان کند، در حالی که در کدال کمتر از 7 درصد کاهش تولید داشته است.

پیروی تاکید کرد: این اظهارات که در تضاد با اطلاعات کدال بود، مشخصا به تلاطم در شاخص کل بورس ختم می شود و باید بررسی شود، فرد اظهارکننده آیا در ریزش بازار بورس ذینفع است یا خیر.

این کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: متاسفانه سازمان بورس در برخورد با این موارد و بررسی آن ها بسیار منفعلانه عمل کرده و همین مسئله به تشدید چنین اظهاراتی دامن زده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت ورود نهادهای نظارتی بورس به تحولات بازار پس از اظهارنظر مدیران فولادی

ضرورت ورود نهادهای نظارتی بورس به تحولات بازار پس از اظهارنظر مدیران فولادی