مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 17 شهریور 1402 ساعت 11:102023-09-08اقتصادي

تراژدی احداث پالایشگاه پلاسما/ تغییر ادبیات تهدیدآمیز مدیرعامل


مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران، همچنان از بخش خصوصی برای تاخیر در احداث پالایشگاه پلاسما گلایه مند است و در عین حال نسبت به قطع همکاری با این مجموعه، - توجیهاتی عنوان کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازدر خصوص اینکه گفته می شود پلاسما در برنامه ها و اولویت های سازمان انتقال خون نیست، گفت: می خواهم یکبار برای همیشه موضوع پلاسما را جمع کنم و به حواشی آن پاسخ بدهم.

وی افزود: در دهه 70 امکان تهیه پلاسما در داخل کشور وجود داشت و بعد چند سالی وقفه افتاد و سال 93 احداث پالایشگاه پلاسما را به بخش خصوصی واگذار کردند، اما 9 سال گذشت و هنوز اتفاقی نیفتاده است.

جمالی ادامه داد: شنیده ایم قرار است پالایشگاه به زودی راه اندازی شود که از همین تریبون اولتیماتوم می دهم اگر پالایشگاه توانست 150 هزار لیتر پلاسما برای تولید فاکتور 8 و 9، IVIG و آلبومین تهیه کند، شخصاً از آنها حمایت می کنم، در غیر این صورت به موضوع ورود خواهیم کرد، زیرا ظلم به مردم است که چرا این همه سال به تأخیر انداخته اند.

وی با اشاره به اینکه اهدای پلاسما توسط بخش خصوصی و سازمان انتقال خون صورت می گیرد، گفت: در شرایط کنونی، سازمان انتقال خون 180 هزار لیتر پلاسما تهیه می کند و تا آخر امسال حداقل 20 درصد این ظرفیت را افزایش می دهیم و به 250 هزار لیتر پلاسما می رسانیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تراژدی احداث پالایشگاه پلاسما/ تغییر ادبیات تهدیدآمیز مدیرعامل

تراژدی احداث پالایشگاه پلاسما/ تغییر ادبیات تهدیدآمیز مدیرعامل