مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 شهریور 1402 ساعت 20:152023-08-29اقتصادي

تورم سالانه خراسان رضوی، بیشتر از میانگین کشوری


تازه ترین گزارش مرکز آمار از تورم منتهی به مرداد نشان می دهد استان خراسان رضوی با تورم سالانه 47/6 درصدی بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد و روند افزایش قیمت ها در این استان با سرعت بیشتری نسبت به 11 استان دیگر ادامه دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد، مرکز آمار ایران با تاخیر چند روزه گزارش تورم مردادماه را منتشر کرد.

 جزییات گزارش مرکز آمار حاکی از آن است که سهم خوراکی ها و آشامیدنی ها از سبد خانوار به 29درصد می رسد و سهم کالاهای غیرخوراکی و خدمات بیش از 71درصد است.

رکوردداران افزایش قیمت را بشناسید!   آمارها نشان می دهد در بخش کالاهای خوراکی و آشامیدنی، گوشت قرمز و پرندگان، رکورددار افزایش تورم ماهانه و نقطه به نقطه مردادماه است.

بر این اساس گوشت قرمز و ماکیان در مردادماه با تورم 8/ 7درصدی مواجه شده و در مقایسه با مردادماه سال 1401 نزدیک به 95درصد افزایش قیمت را به ثبت رسانده است.

در میان کالاهای غیرخوراکی و خدمات بالاترین تورم ماهانه به گروه آب، برق و سوخت تعلق دارد که در مردادماه 4/ 4درصد افزایش قیمت را تجربه کرده است.

مسکن و اجاره نزدیک به 34درصد از کل سبد خانوارهای کشور را به خود اختصاص داده و این بدان معناست که یک سوم درآمد خانوار صرف پرداخت اجاره بها می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تورم سالانه خراسان رضوی، بیشتر از میانگین کشوری

تورم سالانه خراسان رضوی، بیشتر از میانگین کشوری