مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 24 شهریور 1402 ساعت 12:152023-09-15بين الملل

انگیز ه های سیاسی پروژه «کریدور هند-خاورمیانه-اروپا»


بررسی اهداف و زمینه های پروژه جدید آمریکا موسوم به کریدور هند-خاورمیانه-اروپا نشان می دهد که انگیزه های سیاسی بر انگیزه های اقتصادی در این طرح غالب شده که امکان موفقیت آن را زیر سوال می برد.

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - الف نوشت: در اجلاس سران گروه 20 در هند، حاضران از یک طرح کریدوری خبر دادند که مربوط به یک مسیر ترانزیتی بین هند-خاورمیانه و اروپاست.

این کریدور درواقع یک طرح آمریکایی است که در سال 2021 در راستای همکاری های مشترک ایالات متحده، هند، رژیم صهیونیستی و امارات متحده عربی اعلام شده بود.

اسراییل که سال هاست برای اجرای پروژه خط آهن با کشورهای عربی حوزه خلیج فارس تلاش می کند، اشتیاق زیادی برای این طرح کریدوری آمریکا داشت.

در ادامه کاخ سفید سعی کرد عربستان را نیز برای اجرای پروژه مذکور خود وارد میدان کند.

وبگاه خبری-تحلیلی اکسیوس آمریکا هفته گذشته اعلام کرد که آمریکا در کنار عربستان و امارات و هند درحال آماده سازی برای رونمایی از یک پروژه زیرساختی مشترک در زمینه توسعه شبکه خط آهن هستند و واشنگتن می خواهد خاورمیانه را از طریق خطوط دریایی و ریلی به هند متصل کند.

این طرح نهایتا در 9 سپتامبر جاری در اجلاس سران گروه 20 که در کشور هند برگزار شده بود، اعلام شد که بازتاب زیادی در محافل و رسانه های جهان داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انگیز ه های سیاسی پروژه «کریدور هند-خاورمیانه-اروپا»

انگیز ه های سیاسی پروژه «کریدور هند-خاورمیانه-اروپا»