مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 شهریور 1402 ساعت 14:252023-09-17پزشكي

هرمزگان در آستانه حذف بیماری مالاریا قرار دارد


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: هم اکنون کشور ایران و استان هرمزگان در آستانه حذف بیماری مالاریا قرار دارد و لازم است بمنظور جلوگیری و قطع انتقال محلی این بیماری با کمک مردم و همکاری سایر ارگانها بیماران زود شناسایی و درمان شوند.

- دکتر عبدالجبار ذاکری صبح امروز (26 شهریورماه) در تشریح این خبر، افزود: استان های هرمزگان و سیستان و بلوچستان و جنوب استان کرمان که در جنوب و جنوب شرق کشور قرار دارند به دلیل دارا بودن آب و هوای گرم و مرطوب، وجود ناقل بیماری و شرایط انتقال و تردد اتباع خارجی از کشورهای همسایه (افغانستان و پاکستان)، جزو مناطق پرخطر بیماری مالاریا محسوب می شوند.

دکتر ذاکری بیان کرد برنامه حذف مالاریا از سال 1389 در کشور آغاز شده و استان هرمزگان پیشرو در برنامه حذف مالاریا می باشد و در حال حاضر با اقدامات موثر و شناسایی و درمان بموقع بیماران که بیش از 94 درصد از اتباع پاکستانی و افغانستانی هستند هیچگونه انتقال محلی مالاریا در استان مشاهده نشده است.

وی با اشاره به راه های انتقال بیماری مالاریا عنوان کرد: این بیماری بوسیله انگلی به نام پلاسمودیوم و از طریق گزش پشه آنوفل ماده از فرد آلوده به فرد سالم منتقل می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هرمزگان در آستانه حذف بیماری مالاریا قرار دارد

هرمزگان در آستانه حذف بیماری مالاریا قرار دارد