مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 شهریور 1402 ساعت 21:552023-09-17بين الملل

مذاکرات دو روزه مشاور امنیت ملی آمریکا با وزیر خارجه چین در مالت


کاخ سفید از مذاکرات محرمانه مشاور امنیت ملی آمریکا با وزیر امور خارجه چین در روزهای شنبه و یکشنبه در جمهوری مالت، کشوری جزیره ای در مرکز دریای مدیترانه خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، کاخ سفید اعلام کرد، جیک سالیوان ، مشاور امنیت ملی دولت آمریکا با وانگ یی ، وزیر امور خارجه چین در دو روز گذشته در کشور جزیره ای مالت ، واقع در دریای مدیترانه در سمت جنوب اروپا، نشست هایی را داشته است.

به نوشته خبرگزاری آسوشیتدپرس ، آخرین دیداری که سالیوان با وانگ یی داشت، ماه مه گذشته در شهر وین برگزار شد.

کاخ سفید در بیانیه ای مذاکرات جیک سالیوان و وانگ یی در جزیره مالت را مذاکراتی صریح، اساسی و سازنده خواند و اعلام کرد، دو طرف برای باز نگه داشتن خطوط ارتباطی و حفظ مسئولانه روابط تلاش کردند.

جو بایدن ، رییس جمهور آمریکا در زمان شرکت در اجلاس گروه 20 در پایتخت هند، مذاکراتی را با لی کیانگ ، نخست وزیر چین داشت و بعد از این مذاکرات به خبرنگاران گفت، که این دیدار ابدا تقابلی نبود و دو طرف به صحبت درباره ثبات پرداختند.

رییس جمهور آمریکا اخیرا رویکرد تضعیف نفوذ چین در حوزه اقیانوس آرام را در پیش گرفته و در این راستا برای تقویت روابط با ژاپن، کره جنوبی، هند، ویتنام و دیگر کشور ها تلاش کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مذاکرات دو روزه مشاور امنیت ملی آمریکا با وزیر خارجه چین در مالت

مذاکرات دو روزه مشاور امنیت ملی آمریکا با وزیر خارجه چین در مالت