مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 شهریور 1402 ساعت 10:552023-08-29بين الملل

روزنامه لبنانی: آمریکا به حق ایران برای داشتن نفوذ منطقه ای اعتراف کرده است


یک روزنامه لبنانی نوشت، آمریکا معترف است که ایران حق دارد چارچوبی برای نفوذ منطقه ای خود، بنا کند؛ لذا فرانسه دریافته، وقتی آمریکا این واقعیت را پذیرفته، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، روزنامه لبنانی الجمهوریه امروز سه شنبه در گزارشی نوشت، تنش میان آمریکا و ایران در مقایسه با دوره ریاست دونالد ترامپ به وضوح کاهش یافته و آمریکایی ها اعتراف می کنند که ایران حق دارد یک چارچوبی برای حوزه نفوذ خود در منطقه ایجاد کند و فرانسه هم این اذعان آمریکا را فهمیده است.

  الجمهوریه  در ابتدای این گزارش به جنجال این روزها در لبنان در خصوص فشار آمریکا برای تحمیل توافق جدیدی درباره نحوه عملکرد نیروهای یونیفل (نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در مرز جنوبی لبنان)  اشاره کرد و نوشت، این جنجال، سروصدایی بیش نیست چون نه آمریکایی ها خواهان چالش حداکثری هستند نه حزب الله.

اینکه عبدالله بوحبیب وزیر خارجه لبنان هم گفت که پیش نویس جدید تمدید حضور یونیفل در لبنان تحت فصل هفتم منشور سازمان ملل است، واقعیت ندارد چون کسی در این خصوص حرفی نزده.

لذا او خواسته دست بالا را بگیرد تا پاسخی به درخواست آمریکا داده باشد، که خواستار تغییر مجوز فعالیت یونیفل است و خواستار استقلال بیشتر در تحرکاتش است .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روزنامه لبنانی: آمریکا به حق ایران برای داشتن نفوذ منطقه ای اعتراف کرده است

روزنامه لبنانی: آمریکا به حق ایران برای داشتن نفوذ منطقه ای اعتراف کرده است