مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 17 شهریور 1402 ساعت 21:152023-09-08بين الملل

آمریکا پس از 19 ماه، توقیف کشتی نفت ایران را تایید کرد


وزارت دادگستری آمریکا پس از بیش از یک سال و نیم به توقیف نفت و همچنین کشتی حامل نفت ایران اعتراف کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، وزارت دادگستری آمریکا امروز (جمعه) و پس از 19 ماه تایید کرد که نفتکش حامل نفت ایران با نام سوئز راجان را توقیف کرده بود.

این وزارت خانه همچنین ضمن اتهام زنی به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این رابطه، از گروه اتحاد علیه ایران هسته ای برای کمک ارزشمندش در این زمینه تشکر و قدرانی کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازرویترز، ایالات متحده مدعی شده یک محموله چند میلیون دلاری نفت خام را که برخلاف تحریم های واشنگتن علیه ایران حمل می شد، متوقف و بیش از 980 هزار بشکه نفت آن را توقیف کرده است.

روز گذشته روزنامه نیویورک تایمز گزارش داده بود اسناد دادگاه که به تازگی از حالت مهر و موم درآمده است، نشان می دهد که دولت ایالات متحده نزدیک به یک میلیون بشکه نفت ایران را با این ادعا که برخلاف تحریم های واشنگتن در حال قاچاق به چین بوده، توقیف کرده است.

این روزنامه آمریکایی ادامه داد: پس از اینکه این نفتکش بهار گذشته به سمت ایالات متحده حرکت کرد، ایران دو نفتکش را در تنگه هرمز توقیف کرد، ارتش آمریکا به بهانه حفاظت از خطوط کشتیرانی گشت زنی های خود را افزایش داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا پس از 19 ماه، توقیف کشتی نفت ایران را تایید کرد

آمریکا پس از 19 ماه، توقیف کشتی نفت ایران را تایید کرد