مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 شهریور 1402 ساعت 10:552023-09-17حوادث

گره کور تعریض جاده جنگل گلستان کجاست؟


پارک ملی جنگل گلستان یکی از ذخایر مهم و حیاتی زیست محیطی کشور بوده که در نقطه تلاقی سه استان گلستان، سمنان و خراسان شمالی و 6 شهرستان واقع شده است.

- جاده گالیکش در شرق استان گلستان به آشخانه و بجنورد در غرب استان خراسان شمالی در کنار جاده های سوادکوه، هراز و چالوس در استان مازندران و منجیل و حیران آستارا در استان گیلان، از شاهراه های مهم در شمال کشور محسوب می شود که متأسفانه به دلیل کم عرض بودن جاده عبوری از میان پارک ملی گلستان و کثرت حوادث جاده ای منجر به جرح و فوت، به جاده مرگ مشهور شده است.

حدود 55 کیلومتر از مسیر اصلی این جاده از میان درختان سربه فلک کیشده جنگل هیرکانی می گذرد که محل بیتوته گونه های مختلف جانوری بوده و بسیاری از آنها در خطر انقراض قرار دارند.

پارک ملی گلستان با حدود 92 هزار هکتار از سال 1336 به عنوان اولین منطقه حفاظت شده تحت مدیریت سازمان محیط زیست قرار گرفته و در سال 2019 میلادی جنگل های این پارک با نام جنگل های هیرکانی به عنوان میراث طبیعی در سازمان یونسکو ثبت شده که از نظر تنوع زیستی مهمترین منطقه تحت حفاظت کشور است.

عملاً امکان تعریض این جاده با مشکلات و چالش هایی مواجه است که باید راهکارهای اساسی با رعایت همه جوانب ارائه شود تا ضمن استانداردسازی این جاده ترانزیتی، حداقل ترین خسارت به طبیعت وارد شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گره کور تعریض جاده جنگل گلستان کجاست؟

گره کور تعریض جاده جنگل گلستان کجاست؟