مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 شهریور 1402 ساعت 10:552023-08-23پزشكي

ایران در بانک خون بندناف در خاورمیانه پیشرو است


مدیرعامل بانک خون بندناف رویان گفت: ایران در زمنیه منابع بانک خون بندناف در خاورمیانه پیشرو است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، مرتضی ضرابی صبح چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران ضرابی رییس بانک خون بندناف فرهنگ سازی برای ذخیره سازی صدادهای بنیادی را امری ضروری دانست و گفت: سلول های بنیادی انقلابی در حوزه پزشکی ایجاد کرده است.

وی با اظهار اینکه سلول بنیادی را از منابع می توان تهیه کرد و گفت: سلول های بنیادی را از از خون مغز و استخوان و خون بند ناف می توان تهیه کرد همچنین از بافت چربی و پالت درمان می توان آن را به دست آورد.

به حجم خون بند ناف را 80 تا 200 میلی لیتر عنان کرد و گفت: این خون پس از تولد نوزاد جمع آوری می شود و اگر جمع آوری نشود این خون دور ریخته می شود.

وی با بیان اینکه کشور ما در زمینه دانش سلول های بنیادی پیشرو است، گفت: منابع مختلفی برای تهیه بانک خون وجود دارد و در این زمینه پیشرو هستیم.

ضرابی با بیان این که نمونه ها را در تانک های حاوی نیتروژن ذخیره می کنیم، گفت: این تانک ها در دمای مناسب و با تکنولوژی پیچیده ای نگهداری و ذخیره می شود.

مدیرعامل بانک خون بند ناف تعداد نمونه های جمع آوری شده را بیش از 200 هزار نمونه خون بند ناف ذکر کرد و گفت: پیش بینی می شود این میزان تا پایان سال به بیش از 220 هزار نمونه برسد و بزرگترین ظرفیت سلولی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران در بانک خون بندناف در خاورمیانه پیشرو است

ایران در بانک خون بندناف در خاورمیانه پیشرو است